lördag 21 mars 2015

Mor på besök - del 2

Tog även en tur till badplatsen vid Abborrtjärn och traskade runt både den och Sörtjärnen.


Mestadels snöfritt på stigarna i alla fall.


Borde haft körv med oss så vi fått nytta av stugan och grillplatsen...


Eventuellt borde någon ha tagit upp bryggan innan vintern...


På lördagskvällen var det dags för final i Melodifestivalen och mamma var också med och tippade. Hasse och Magnus var hennes favoriter eftersom de sjöng på på svenska. Inte så konstigt, man vill ju gärna veta vad låtarna handlar om.


Grisen gjorde sedan något fasligt oväntat och gick och la sig i knät hos mamma. Okej, det låter kanske inte så konstigt att en katt lägger sig i någons knä, men hon är väldigt kräsen sådär. Det är egentligen bara Elis och numera även jag som duger och jag fick godkänt först efter flera månader. Hon måste ha varit fasligt nöjd över att mamma var med henne ute så hon fick gå och käka gräs :P


Även i söndags tog vi oss en promenad och vi besegrade den branta backen som gåt upp mot vattentornet. Det är brantare än vad det ser ut på bilden. Vi firade i alla fall vår bedrift med ett hurra! :D


Hela helgen slängde jag in små mobilövningar för mamma och vid vattentornet lärde jag henne det här med selfies :P


Kanske inte kommer bli det hon använder mobilen till mest dock... Men foto går ganska bra numera i alla fall :) Det går bättre för henne än vad det gjorde för mig när jag skulle fota enbart vattentornet och hade kameran åt fel håll :P


Hittade en koja i skogen och blev fasligt sugen på att bygga en egen. Jag borde få låna några barn så jag kan få bygga kojor och leka med lego och sånt :)


Säsongspremiär av altanen hann vi också med innan vi åkte till Tobias, Marie och Bob-Winston.


Där blev det mer spelande. Brainstorm, ett spel där man får en kategori och sen ska man under en minut rabbla allt man kan komma på i kategorin.


De rätta svaren kan man läsa på ett kort med hjälp av de här tjusiga glasögonen :D


Bara lite svårt att ta någon som har de glasögonen på sig seriöst :D

Sista spelet för helgen blev schack och vi var fasligt ringrostiga där... Nästan pinsamt att se oss hålla på och göra bort oss :P


Väldigt trevligt med besök i alla fall :)

Inga kommentarer: