söndag 22 mars 2015

Årets första fisketur

Tydligen så behöver man enligt Elis 6 fulla boxar med beten om man ska ut och fiska några timmar. Man vet visst aldrig vad som kan hända/behövas... Själv klarar jag mig (än så länge) bra med bara en :)


Årets första tur bjöd på solsken (näsan är bara lite rosa nu efteråt) och jag startade med en storpsyk, en grandma och en westin jätte. Fasligt tjusig uppställning om ni frågar mig!


Vädret bjöd dock inte bara på solsken utan en hel del blåst också :S


Gungade på bra i början men faktiskt, hellre så än något mellanting. "Mellangung" får mig att bli riktigt illamående så senare på dagen när vinden gav med sig något blev det fosterställning fram i fören igen :(

Varsin helt okej fisk på ca 7 kg fick vi i alla fall :)


Elis fisk var lite längre än min som istället kompenserade det med att vara tjockare.


Fin täckning på dom båda två i alla fall så turen får godkänt!

Inga kommentarer: