fredag 13 mars 2015

Mellotippning

Oron har börjat sprida sig bland mina bekanta. Varför har du inte lagt upp något om tippning i helgen? Blir det inget? Var är playlisten med alla låtarna?

Ni kan vara lugna! Självklart blir det både tippning och lista i år igen :) Kommer dock göra om tävlingen lite... 



Till att börja med så tog Jesper förra året sin andra vinst genom tiderna. Han har dock inte under något av de två åren han varit regerande mästare lyckats plocka ut sin vinst :( Så kan vi ju inte ha det! Jag vill ju gå på bio! :S
Så OM Jesper skulle vinna i år igen så vinner han äran och berömmelsen men biobesöket går till tvåan! :P

Jag vill även ge en extra poäng till den som lyckas sätta vinnaren, så numera ser reglerna ut såhär:
Man tippar placering för alla 12 låtarna i lördagens final i melodifestivalen.
-Rätt vinnare ger 4 poäng
-Rätt placering för övriga placeringar ger 3 poäng
-En placering ifrån ger 2 poäng
-Två placeringar ifrån ger 1 poäng
-Längre bort ger 0 poäng
Flest poäng vinner!

Så här ser startordningen ut: 

1 Samir & Viktor – Groupie
2 JTR – Building It Up
3 Dinah Nah – Make Me (La La La)
4 Jon Henrik Fjällgren – Jag är fri (Manne leam frijje)
5 Jessica Andersson – Can’t Hurt Me Now
6 Måns Zelmerlöw – Heroes
7 Linus Svenning – Forever Starts Today
8 Isa – Don’t Stop
9 Magnus Carlsson – Möt mig i Gamla stan
10 Eric Saade – Sting
11 Mariette – Don’t Stop Believing
12 Hasse Andersson – Guld och gröna skogar


Glöm inte bort att det inte bara är svenska folket som röstar utan även en utländsk jury...

Så nu är det bara att skicka in en lista till mig på valfritt sätt :) 

Spelstopp/Ändringsstopp 10 minuter efter sista låten är spelad. 
Man får lämna in fler listor men bara tävla med en.

Ära och berömmelse ligger som sagt i vinstpotten och även ett biobesök, med både mig, en låda popcorn och läsk som sällskap :) 
Sällskapet är med andra ord inte frivilligt men filmen får man välja själv! ;)

Ja och man har alltså bara till nästa års final på sig att hämta ut sitt pris...

5 kommentarer:

Tidningsbudet sa...

Här är mina vilda gissningar. (Jumbopriset here I come...)

1. Måns Zelmerlöw – Heroes
2. Jon Henrik Fjällgren – Jag är fri (Manne leam frijje)
3. Eric Saade – Sting
4. Isa – Don’t Stop
5. JTR – Building It Up
6. Samir & Viktor – Groupie
7. Jessica Andersson – Can’t Hurt Me Now
8. Hasse Andersson – Guld och gröna skogar
9. Mariette - Don't Stop Believing
10. Magnus Carlsson – Möt mig i Gamla stan
11. Linus Svenning – Forever Starts Today
12. Dinah Nah – Make Me (La La La)

Lord Zeb sa...

Enligt min analys så tror jag att det är möjligt att det blir så här:

1. Jon Henrik Fjällgren – Jag är fri (Manne leam frijje)
2. Måns Zelmerlöw – Heroes
3. Eric Saade – Sting
4. Jessica Andersson – Can’t Hurt Me Now
5. Linus Svenning – Forever Starts Today
6. Magnus Carlsson – Möt mig i Gamla stan
7. JTR – Building It Up
8. Mariette - Don't Stop Believing
9. Dinah Nah – Make Me (La La La)
10. Isa – Don’t Stop
11. Hasse Andersson – Guld och gröna skogar
12. Samir & Viktor – Groupie

ass little helper sa...

Fasen, i år hade jag allt prickat in fler poäng än i fjol. Synd att man missade att tippa bara :-)

Ass sa...

Lätt att säga nu ;-)

ass little helper sa...

Det är lite så jag jobbar ;)