måndag 28 september 2015

Det här med att fota månen...

Jag och mor gav oss ut inatt för att kolla på blodmånen. Var häftigt att se den börja skifta färg när månförmörkelsen drog igång. Men det här med att försöka fota den... Det gick mindre bra... Stativet stod inte stadigt nog och min fjärrutlösare hade slut på batteri. Jag fick med andra ord inte skärpa en enda gång :S

Den här tyckte jag ändå blev lite rolig i sitt misslyckande, som att månen hade sin egen måne eller något :)


Men nu är det ju inte bilden som är det viktigaste! En fantastisk stjärnklar natt, som till skillnad från ett hus i en mäklarannons, faktiskt bör upplevas på riktigt! :) Det fångar man inte på bild hursomhelst (även om man försöker)!


Röd var den i alla fall månen, om än ganska mörk där jag befann mig.


Stjärnfall fick vi också uppleva! Det kan man inte se på bild dagen efter, så se till att gå upp nästa gång ;)

1 kommentar:

Sandor sa...

Ja du, det var inte lätt här heller. Vi klurade med inställningar på kameran och det var KALLT! Men visst var det en upplevelse vi aldrig kommer att glömma!