måndag 21 september 2015

Tidig gäddjakt

Hade fasligt svårt att somna i fredags så när klockan ringde lite innan 5 var det ofantligt svårt att få upp ögonen. Kallt kändes det också så jag rotade fram vintermössan.


Några som var mer morgonpigga än jag var älgarna och vi såg tre stycken på väg ut.


Båten redo med fiskeutrustning och fikaväska och faktiskt var det inte alls lika kallt som jag tyckte på morgonen. Inte ens flytoverall behövdes. Skönt!


Testade ett gäng nya beten och den blåsilvriga Butchen från Savage Gear med orange buk gav dagens största.


Själv blev jag åksjuk igen och spenderade större delen av dagen sovandes i fören. Inte så synd om mig ändå, då solen sken gött :)


Här drar Elis upp en snipa och det känns som ett under att han inte snubblade i håven :)


Tre ynka gäddor fick vi upp, men min var en meterfisk på 7 kg, så jag klagade inte :)


Känns som att det behöver bli lite kallare i vattnet innan det blir riktigt bra höstfiske.

Inga kommentarer: