onsdag 15 juli 2015

Vinst och förberedelser

Glömde ju säga att vi faktiskt vann lite saker på Gäddkungen också :) 2 metspön, rev, presentkort på Pressbyrån, lina, spöhållare och sen ett gäng jiggar (fler än vad som är på bilden).


Annars då? Räknar ner till semestern! Två arbetsdagar kvar... Har fyllt på med serietidningar så att jag ska ha lite att läsa i solen, eller inomhus när det regnar för den delen. Man vet ju inte vad det blir för väder, inte ens om man kollar väderleksrapporten. Seriöst, har de inte ovanligt mycket fel nuförtiden?
Står att det ska vara sol med bara lite ljusa moln flera dagar i rad, ingen nederbörd alls. Så står man där i skyfall och åska... HUR kan de missa det så grovt? Ja och inte ens uppdateras det när de märker att det är galet?! Börjar tro att de gått på semester och bara slumpar ut lite väder...


Det var i alla fall lite sol idag när jag var iväg och hämtade mitt nya pass. Ja för det gäller ju att vara förberedd för allt på semestern. Vem vet om man vill åka iväg något...


Passbilden ska vi inte prata om... "Du måste ha stängd mun..." Men jag har aldrig stängd mun, ser du inte mitt överbett eller? Sen verkar det som att en fläkt stått på från ena sidan då håret spretar iväg på andra sidan på bilden... Det ser med andra ord ut som att jag sitter på dass i sidovind... :S

2 kommentarer:

Tidningsbudet sa...

Tänk på att när passkontrollanterna på gränsen till Schengenland väcker dig brutalt kl. 3 på natten och du ombeds att visa ditt pass, det är då du ser precis ut som på passbilden. :D

Ass sa...

Nu känns det bättre :P