onsdag 1 juli 2015

Besök från Tallin

I veckan som var hade jag besök av en ny kollega från Tallin, Bertha. Jag skulle försöka lära upp henne, plus att jag skulle lämna över några av mina projekt till henne.

När jag hörde att vi fått en kollega som hette Bertha började jag direkt sjunga på introt till det gamla barnprogrammet som handlade om den fantastiska maskinen Bertha. Kommer ni ihåg?

Jag skickade såklart länken till henne och när jag skulle möta henne vid tåget hade jag gjort denna tjusiga skylt så att hon skulle känna igen mig :)


Det blev inte bara jobb under veckan. Första kvällen var solen framme så då blev det grillning hemma hos mig.


Dag två åkte vi Karlstad runt i båten.


Tur att vi inte tog vanliga båtbussen, för då hade vi fått trängas med de här passagerarna...


Såg lite roligt ut när de stod vid hållplatsen och väntade :)


Som vanligt trevligt att se Karlstad från älven.


Inte helt spegelblankt, men sockerslottet speglades ändå lite i vattnet.


Stadshotellet såg pampigt ut vid vattnet.


Man kunde fortfarande urskilja kamouflagehuset, trots allt det gröna.


Karlstad CCC med sin lilla bro.


Det är faktiskt en hel del broar i stan som man kanske inte helt tänker på när man åker bil. Dock är det nog ingen som missat stenbron :)


Regnbågen ville också vara med. Ja och är det inte två regnbågar?! Fantomen i stan! :)


På slutet av turen försökte vi oss på bäversafari och lyckades faktiskt se två stycken :)


Sista kvällen testade vi på den relativt nyöppnade restaurangen Hollandia, Karlstads äldsta nya ölkrog. Inget att klaga på där, speciellt inte på efterrätten! Jordgubbar, vaniljglass och marräng i en härlig röra!


Nu är det bara att vänta in de egna jordgubbarna och göra om denna dessert hemma! :)

Inga kommentarer: