fredag 31 juli 2015

Vårrullekväll

Min andra etapp i Östergötland startade vid Ekholmens centrum. Eller det står ju i alla fall det, men inte såg väl skylten ut så där förr?!? Dessutom hade det ploppat upp många nya byggnader efter vägen dit... Varför kan inte allt vara som det alltid har varit så man känner igen sig?! :P


Mötte i alla fall upp Camilla för att handla mat till kvällen. Vi skulle göra vietnamesiska vårrullar ihop med Palle i hennes nya hus.


Jag vet, det låter galet! Jag och vårrullar!? Men innehållet kunde man styra själv och de andra guidade mig hur man skulle göra. Ganska likt tacos, så jag kände mig ganska bekväm ändå :P


Ja förutom att man doppar de här bröden i vatten då är klart... Men sen fyller man, precis som med tacos, brödet med vad man är sugen på. Det fanns dock ingen banan...


Så rullar man! Camilla (hennes rullar i bakgrunden) var lite bättre på att rulla än vad jag var...


Men jag kände mig ändå rätt nöjd när jag såg Palles vårpaket!


Började med att doppa i skålarna men insåg snabbt att det var lika bra att hälla på tallrikarna istället, för att undvika kladdkaos. Gott var det i alla fall så nu är jag lite mindre avigt inställd till vårrullar.


Oftast fokus på att äta när vi ses :) Vi är hungriga typer som även gillar våra sötsaker, men titta! Vi hade även nyttiga saker på bordet denna gång :P


Tydligen hade vi inte fått nog efter detta utan behövde mer efterrätt, så det blev att plocka hallon som extra dessert.


Trevlig kväll och jag frågar mig återigen varför vi inte ses oftare när det är så trevligt?!? :S

Som tack för sovplatsen fixade jag lite hemma hos Palle. Ja för så här kan det ju inte se ut!?!


Såja! Mycket bättre :)


Disneymusik > Winnerbäcklåtar

Inga kommentarer: