torsdag 2 oktober 2014

Naturens skafferi

Det var ju faktiskt även naturens skafferi när jag var hemma i Hjortkvarn senast. Mamma, Kim och jag gick ner en sväng för att se vad som fanns och för att handla på oss godsaker.

Vädret såg riktigt fint ut men fasen vad det blåste!


Blåst gör dock att flaggorna är mycket trevligare att fota!


Blir snyggare när de står mer rakt ut och inte bara hänger längst med stången.


Det var mycket folk redan när marknaden drog igång.


Många som var ivriga och ville få tag i "sina" varor innan de tog slut.


Mor blev dagens vinnare. Köpte fem lotter från en ring med lotter (vinst på en av tio) och vann på tre av dom!


Rödbetor, en limpa och naturgodis blev vinsterna.


Efter att ha gått runt och kikat en sväng tyckte vi att vi gjort oss förtjänta av lite fika så vi gick upp till Filadelfia och kaffeserveringen.


Kim ser ut att rynka näsan åt pajen, men så var inte fallet. Den var fasligt god!


Där inne fanns det fler lotter och jodå, nog vann hon igen! Jag vann ingenting på hela dagen trots att jag köpte nästan lika mycket lotter... Bittert...


Fick med oss ett gäng med kaffelängder hem ihop med några påsar marknadsgodis och äppelsaft. Jag har inte vågat smaka den än dock...


Jag och Kim gav upp efter detta, men mamma kunde inte låta bli att gå ner en sväng till, troligen mest för att prata med folk :) Hem kom hon någon timme senare, men ännu en vinst i ett lotteri! En burk med lingonsylt lades till samlingen. En tursam dag på marknaden kan man ju minst sagt kalla det!

Inga kommentarer: