måndag 28 juli 2014

Storshopping

Fortfarande ingen tv inkopplad i huset... Då får man roa sig bäst man kan på egen hand! Man kan till exempel syssla med tåkonst! Jag målade av Elis, på Elis... Ganska likt -eller hur?! :)


Sovrummet börjar bli redo nu i alla fall. Ja om man bortser från att tv:n inte är inkopplad, att garderobsdörrarna behöver ny tapet, att gardinerna saknas och att jag inte har hittat några bra lampor till nattduksbordet vill säga :S


Det viktigaste är dock klart: 60 ytterligare centimeter att sova på! Fantastiskt! :)


Ja just, någon behöver putsa spegeln också...


Idag var det besiktning av lägenheten så nu är vi helt av med den! Det firar vi med ett hurra: HURRA! :)

Efter besiktningen blev det shoppingrunda delux. Var egentligen inte så där fasligt mycket som stod på listan, men det var mycket som hittades under tiden det letades efter sakerna på listan som också behövde följa med hem... Lådor till sortering av pant, tidningar och glas, kylväska, duschskrapa, getingspray, verktygslåda, arbetarbyxor, trädgårdsslang, vattenkanna, rengöringsborste till grillen osv. Ja det tickade på... Stackars kontokortet...


Fick dock lära mig att sommar-säsongen var slut nu... Skulle köpa segel till altanen, men enligt IKEA är sommaren slut nu... Otur... :S

Scooby-Doobe-Eeeey!? Nu är i alla fall sandlådan redo om det kommer barn/barnsliga på besök :)


Ni vet Elis zombietomte... Nu har jag hittat min egen variant av obskyr (men ändå söt) sak att ha i trädgården :D Surikater! Fantastiskt! :P


Skulle nog kunna benämnas som dagens bästa köp, men troligen är det dessa utemöbler som kommer bli det som används mest :) Nöjd! Som ni ser, bara besök som saknas nu! Bara kom! :)


Fast jag hade faktiskt besök en sväng idag, så det är inte alltför synd om mig. Bob-Winston med matte och husse kom förbi och BW spanade in vad han verkar tro är en hundkoja :)


Han ser nästan förnärmad ut när jag förklarar att det är en trädkoja för barn... och Robin!

2 kommentarer:

Maritta H sa...

Surikaterna är ju så söta, var har du hittat dem ?
Vill också ha i min trädgård ;)

Ass sa...

Hittade på sommarlagret i Karlstad för 119 kr. Jag kan köpa och ta med nästa vecka om du vill? :-)