söndag 6 juli 2014

Putte i parken

I veckan så har det varit stadsfestival här i Karlstad. Det var återigen dags för Putte i parken. Det verkade som någon roat sig med Putte utanför parken och flyttat på pilar igen... För jag är ganska säker på att bilisterna inte ska åka rakt in i väggen här...
Denna gång var det ingen jag kände som var skyldig i alla fall :)


I torsdags startade jag med förfest och grillning hemma hos Kalle.


Hans granne hade precis skaffat sig en amstaff-valp. Helt galet söt med sina rynkor :)


Ge mig!


På torsdagen spelade Raubtier och jag kände mig lite lurad. Sångaren såg ju inte alls ut som jag hade tänkt! Han skulle ju vara en stor muskulös man med långt mörkt hår. Istället stod där en liten rödhårig pojke med skägg :-O


Men nog var det bra ändå, när jag väl kommit över att sångaren "var felaktig" :)


Mest folk för dagen drog dock Turbonegro som hade sin skara med fans från Turbojugend på plats.


Verkar som att även denna publik var mycket nöjd.


Själv slirade jag hemåt lite innan de spelat klart. Det var ju en dag dagen efter också. Ja och jobbdag var det också... Tungt var det...

Fredagen prioriterade jag fotbolls-VM framför parken men eftersom jag hade förfest så fick jag ändå en liten del av feststämningen.

Lördagen däremot var jag på plats igen, men var väl inte överdrivet snabb iväg. Tur att Ulf Lundell spelade riktigt länge så jag hann få med mig lite svensk sommar :) I övrigt var det inte något jag hemskt gärna ville lyssna på så det blev mest att tjata med folk.

Elis skulle eventuellt sammanstråla med oss andra efter middag på stan, men jag insåg ganska snabbt att det inte skulle bli fallet :P


Hittade honom dock på stan och blev sen medlurad på efterfest. Man kan ju inte säga nej när det bjuds på kir! ;)


Inte alls lika mycket bra artister detta år (enligt mig), men tycker ändå det var riktigt trevlig festival. Kul när det händer något i stan :) Hoppas festivalen lever kvar.

Inga kommentarer: