torsdag 17 juli 2014

Kolmården - Del 8

Ofta har jag känt att jag inte helt orkat gå på Tropicarium efter en heldag på Kolmården. Antingen så har jag skippat det eller så har det gåtts över lite snabbt. Därför var det bra med två dagar, då hann man med allt man ville :)


En siamesiskt sköldpadda med två huvuden...


Apa, modell otroligt nyfiken :)


Tycker dessa ser så roliga ut :) Små, men gamla, jag vet inte helt vad det är...


Någon hade inte hunnit fixa frisyren!


Gillar verkligen paddan som smyger i bakgrunden här :D


Men vad gjorde Tengil där? Gå hem Tengil!


Ormarna får ni inte se några bilder på. Jag tvingade Elis att rensa bort alla så att jag skulle slippa se dom. Ödlor funkar ändå okej numera för mig. Blir inga mardrömmar och jag behöver bara dra upp fötterna en bit från golvet när jag ser bilder ;)


Krokodiler ger lite samma effekt. Jag tycker inte om dom, men det går...


Vad vore ett besök på Kolmården om man inte la upp en bild på Brevenfisken? :(


Skulle vilja se när de matar dessa...


Jag är ju inte så bra på arter, men ganska säker på att det här är en Einsteinfisk!


Uuuuuuh, otäck! Gillar inte...


Då är denna mer trevlig :)


Ser nästan ut som att den försöker säga något... Heeeeej!

2 kommentarer:

Tidningsbudet sa...

Fina bilder!

Ass sa...

Tackar :)

Mycket är från Elis kamera, så jag kan inte ta åt mig så mycket ära ;)