lördag 26 april 2014

Mot 5 km

På tal om mål så satte jag ju upp några mål vid årsskiftet. Vi kan väl säga att det går så där...

Så länge jag inte träffar min tandläkare så behöver jag ju inte ljuga om tandtråden och hissen åker jag alltför ofta... Jag har i alla fall ätit mat oftare, spelat mer tv-spel och jag dricker i alla fall inte kaffe oftare :)

Men så var det ju det här med att träna... och springa 5 km... Jag tränar verkligen ingenting just nu! :S

När jag då läste i Lisas blogg att hon skulle testa på ett löpprogram som skulle få en från soffpotatis till att klara av att springa 30 minuter så bestämde jag mig för att testa samma sak. Det känns som ett upplägg som jag kan klara av och kan känna mig motiverad av. Ja och klarar jag inte första passet får jag allt skämmas ;)


Sen trappas det upp för varje pass. 3 pass i veckan i 12 veckor. Sen, alltså typ i mitten av juli -då springer jag som aldrig förr! :D

Då börjar förövrigt min semester. Vecka 30-33 har jag tid för alla möjliga upptåg, bara att komma med förslag :) Fram tills dess är det väldigt mycket inbokat på helgerna. Bara två obokade helger... Tur det är roliga saker :) Får hoppas att jag hinner springa också ;)

Ja och sen börjar ju Friska Karlstad på lördag! Dags att jaga stolpar igen. Förhoppningsvis utan skavsår denna gång...

Inga kommentarer: