lördag 28 december 2013

En himla massa vaktande

Det här med att vara ledig när andra jobbar har sina nackdelar. Då måste man visa ansvar och ta hand om massa saker. Barn och djur! Oj vad jag har slitit!

Först var jag tvungen att gå ända till Kim för att bli bjuden på frukost!


Sen skulle det gosas med Axi igen och så skulle det promeneras.


Ja det var inte ett djur vi skulle ha koll på idag. Nej först Smilla hemma hos Kim.


Sen tre till hungriga katter hos grannen!


Ja och oj vad jag fick slita med dvärghamstern! Lyfta av täcket över buren... Jobbigt!


Sen tvingade Kim mig att bygga lego! Stackars mig! Det är ju knappt kul!


Massa lego var det också... Snyft...


Okej, jag ljuger! Inte det minsta jobbigt har det varit :) Bara trevligt!


Här har ni gubbarna som "jobbade" i gruvan: Bengt-Inge, Bertil, Kjell & Magnus ;)


Ja vad skulle man annars döpa 4 gubbar till? :P Kan tänka mig att det var så här det såg ut uppe i sågen förr ;)

Inga kommentarer: