tisdag 10 december 2013

665 vänner

En facebookvän till mig la idag in en fasligt främlingsfientlig, ja faktiskt rasistisk status. Jag kunde såklart inte vara tyst... Men istället för att motbevisa med fakta och argument (som ändå inte kommer att tas emot på rätt sätt) frågade jag om det var en facerape, att jag hoppades innerligt att det var en facerape...

Hon fick några kommentarer som hon besvarade med än mer idiotiska uttalanden. Önskar att jag hade tagit några screenshots åt er så ni kunde förstå. Jag tänkte att jag i alla fall skulle försöka med en mer seriös kommentar också, men innan jag han skicka en vädjan om att inte bara använda avpixlat och andra främlingsfientliga sidor som fakta så var jag borttagen som vän och jag kunde inte längre se inlägget eller kommentera!

Detta av en av mina barndomsbästisar...

Det är dock inte det som grämer mig mest. Nu har jag ju bara 665 vänner på facebook! :( Inte så "cool" längre... Någon som vill bli min vän? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är ju alltid cool..... den så kallade barndomsbästisen klarar du dig utan :) God Jul på dig!

Ass sa...

Hehe, tack och god jul själv :)