torsdag 26 december 2013

Astrid rimmar

Nu ska jag väl inte klaga alltför mycket på Elis rim, för mina var inte direkt bättre... Jag körde dock på en helt annan variant. Jag körde på bildrim för att ge honom en chans att komma på vad det var i paketen.

Till jul är det många som försöker att rimma.
För mig är det lika svårt som att lära sig simma.
Tänkte först med ord ge det ett försök,
men det blev som synes bara en massa stök.
Istället försöker jag med en rimbildgåta.
Hoppas du mig för detta torra kan förlåta.


Denna rimbildsgåta var kanske alltför lätt?
Du löste det säkert lätt som en plätt!

(I paketet låg en kaffekanna att ha direkt på elden)

Panna = Kanna :)



Det är ju inte alltid ni lyckas få upp eld för att koka kaffe och grilla gris,
då kan du ta med kaffe hemifrån som gjorts på egen spis. 

(I paketet låg en termos)

Kosmos(katten) & Dr Kosmos = Termos


Kaffe ska ju vara riktigt hett.
Ja helst ska det kokas i gradtal över nittioett!

(I paketet låg en perkolator)

Simulator = Perkolator


I krig och kärlek är allt tillåtet, även dåliga rim…

(I paketet låg ett paket kaffe)

Luftwaffe = Kaffe

Ja ni ser ju, riktigt dåliga rim... Men men, bättre än inget rim alls?! ;)

4 kommentarer:

Michelle sa...

"åh nej vad har jag nu gjort!?" Var min första tanke när jag såg bilden! =D

Ass sa...

Haha, förstår den :) Tack för att du var med som rimhjälp ;)

Ass little helper sa...

Bara jag som tycker att han med kastrullen är rätt lik Elis?

Ass sa...

Haha, nu när du säger det :D