lördag 26 december 2009

Påkörd

Mamma var inte så nöjd med att jag skulle åka iväg till Marieberg imorse (för att fixa mitt spel).
"Men måste du ut och åka i det här vädret"
Jag kollade mig omkring, det var vindstilla, gråmulet, ingen nederbörd... Hmm...
"Vad är det för fel på vädret?"
Mamma fortsätter:
"Men någon kan köra på dig!!!"
"Men mamma det kan dom ju göra i vilken väderlek/väglag som helst"
Ja och så där fortsätter det...

När ska hon sluta vara överbeskyddande och hissig? Det är faktiskt lite irriterande att hela tiden behöva försvara varje liten grej man ska göra. Fick hon bestämma så satt jag bara hemma hos henne och blev fullproppad med mat hela dagarna. ..

Som igår när jag skulle till Jocke: "Måste du gå dit?"
Nej, klart jag inte MÅSTE dit men jag VILL så då gör jag det...

Får ta och köpa mig en sommarstuga här som jag kan bo i när jag är på besök så jag får vara i fred :)

3 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Hos mig får du hålla på hur du vill :D

Ass sa...

Ser fram emot måndag :D

Rhöös sa...

Men taket kan ju ramla in av all snö... då är det bättre att vara ute :)