söndag 10 januari 2016

Kuddsovare och mörtjakt

Katterna hemma får inte ligga i soffan, men de har en filt utlagd på ena divanen där det är okej att sova/håra ner. Har nu köpt en ny filt som är fasligt lik soffan, vilket har gjort Esse förvirrad. Så uppfostrad som han är (?) la han sig på kudden och sov istället, nu när filten var "borta".


Vi behöver ju inte prata om alla gånger som katterna fullständigt skiter i den där filten...

Annars då? Varit dyngförkyld och fått hålla mig i soffan. Kollat på skidor och spelat tv-spel och efter en så där 654324 omstarter klarade jag återigen svåraste banan på Dr Mario. Alltid en stor lättnad att tillslut få gå och lägga sig, för klockan har så gott som alltid blivit mycket när jag väl lyckas...


Innan förkylningen kom var jag ute på mörtjakt ihop med Elis och Fredrik och la i mörtstugor för att få småfisk till isfiske, men än så länge har det inte varit många som har varit sugna på våra mäskbollar.


Fin vinter nu, så jag är sugen på ett pass på isen, men det har ännu inte passat pga förkylningen och att det varit för kallt. "Det är väl bara att klä på sig" kanske du tänker nu, men det är faktiskt för fiskarnas skull man inte kan fiska när det är för kallt. De klarar inte av att komma upp i luften när det är alltför kyligt.

Inga kommentarer: