lördag 23 januari 2016

Borttappat nummer

Just nu är jag måttligt imponerad av Telenor. Mitt jobbnummer ska övergå till privat nummer sista februari och vi har skickat in en beställning på det som ser ut så här:

Vi önskar byta telefonnummer XXXXXXXXXX från vårt företagskonto till ett privatabonnemang med nummer YYYYYYYYYY, så att företagsnumret hamnar på privatkortet och privatnumret hamnar på företagsabonnemanget.
Bytet skall ske 2016-02-29 eller tidigast möjligt därefter.

Två meningar. Borde inte vara så svårt? 

Men de har fått det till: Detta ska göras direkt! 
Det hade väl egentligen inte varit hela världen om det blivit för tidigt (jag vill bara ha kvar mitt nummer), men när de dessutom misslyckats med det och sen efter misslyckandet inte fixat det rätt, då blir jag bitter.

Märkte det när jag inte längre kunde ringa. Dessutom såg det ut som att mina sms kom från ett helt annat, tredje nummer (något som inte jag kan se när jag skickar iväg mess). När folk försökte ringa mig så fick de som svar att numret inte var aktivt, vilket i sin tur ledde till en mycket orolig mor som började ringa runt för att få fatt i mig. I företagsväxeln var dessutom numret helt borta och det saknas alltså ett abonnemang för företaget. 

Ringde kundservice och fick som svar att inget av de tre nummer detta handlar om existerade i deras baser, så de kunde inte göra något... Nähepp... Hur är det möjligt? "Du måste återkomma imorgon när vi har en tekniker på plats." Okej. 

Det visade sig då att de försökt göra överföringen för tidigt men misslyckats och därmed fått in ett tredje nummer av någon anledning. De hörde sedan av sig och hävdade att det var löst, tillbaka som vanligt och att överföringen kommer ske sista februari som planerat, och visst, nu kunde jag återigen messa från mitt egna nummer, men jag kan fortfarande inte ringa...

Hörde inget mer efter de påbörjat en ny felsökning och nu är det helg och inga tekniker är på plats, så det blir att vänta till nästa vecka innan det förhoppningsvis blir en lösning på detta. 

Så länge har jag ett tillfälligt nummer men nås väl enklast via sociala medier om du skulle behöva få tag i mig :)

Suck, jag vill ju bara ha kvar mitt nummer... Två enkla meningar... Hur kunde det bli så fel?

Inga kommentarer: