onsdag 29 juli 2015

Åfjärden - Del 4

Efter ett besök i Hjortkvarn för mat, glass och toalett återvände vi till stugan och nu hade vinden lugnat sig och vi kunde ge oss ut på en lite längre tur på sjön.


Dock hade klockan passerat 18 och enligt Pingo får man inga fiskar efter klockan 18 i Åfjärden.


Som trotsig lillasyster blev jag ju då tvungen att försöka motbevisa detta :)


Som tur är hade jag med mig Elis som lyckades få upp både gädda, abborre och sarv för att motbevisa min brors tes.


Självklart förevigades beviset ihop med en klocka! Små fiskar är också fiskar...


Det finns faktiskt någon mer stuga vid sjön, också modell mindre.


Solen var på väg ner och jag började fundera på om det var en Karlsson-förbannelse att man inte kunde få fisk efter klockan 18. En tappad fisk senare kändes det marginellt bättre att något i alla fall försökt ge sig på mitt bete.


Var på väg att ge upp för dagen och bonntrollade in mot stugan. Då högg det till lite mer ordentligt och jag började drilla in. Fisken betedde sig till en början mer som en gädda, men lika glad för det var jag, jag skulle ju motbevisa min bror :P

När det sen visade sig vara en helt okej gös, då jublades det hejvilt i båten :)


Jag har ju haft så svårt att få gös, känns som bara gäddor är intresserade av mina beten. Då var det extra kul att dra en gös, på hemmaplan, där de inte direkt brukar få upp så mycket gös :) 3175 gram lyder mitt nya PB och jag har nu betat av mitt årsmål med PB på tre olika arter. Förnamn: Nöjd :D

Åkte i land och grillade så där snett och häftigt.


Gösen fick simma tillbaka men en liten abborre fick bli kvällsmat.


Elis tog en gummismörgås...


Ännu en trevlig och myggfri kväll och dagen efter packade vi ihop och åkte vidare innan regnet skulle komma.

Inga kommentarer: