tisdag 28 juli 2015

Åfjärden - Del 3

Kändes farligt att sova på den övre delen av våningssängen fall man skulle rulla mot kanten (eftersom det inte fanns något skydd), men jag trotsade det livsfarliga och blev återbetalad med denna utsikt när jag vaknade. Värt det! :)


Det gäller att ha med sig sånt som klarar att inte vara i kylskåp (även om vi hade med en kylväska som kunde hålla maten något kyld). Pannkaka är då bra frukost (tack mamma :) ) när man börjar tröttna på mjukostsmörgåsar.


Andra dagen blåste det också en hel del så istället för en tur på sjön blev det en skogspromenad på förmiddagen.


Det fanns riktigt stora blåbär redo att plockas.


Lingonen är på gång, men har ett tag kvar.


Elis hävdar att detta heter grodblad.


Det passar ju i sådana fall fasligt bra eftersom de växte mitt emot Grodan :)


Inga mera selfies, för vi ska ta en grodie!


Elis har lite svårt att passera större stenar och inte klättra upp på dem.


Även när det knappt finns någon vettig väg upp...


Här sitter jag och dinglar med benen...


Kaffet glömde han dock ta med sig upp till sin utsiktsplats...


Nere på markplan kunde jag smaska i mig massor med smultron. Nästan lika bra som jordgubbar!


Elis fokuserade istället på svampen :S Äta gummi... Frivilligt... Jag förstår inte :P


Fast det är klart, jag har ännu svårare att förstå den här fjärilen som käkade bajs :S


Uhhh...

Inga kommentarer: