tisdag 26 maj 2015

Mört

Avslutade helgen med en kortare fisketur ihop med Elis för att försöka meta upp någon ruda eller sutare, men det visade sig nästintill bara vara mörtar som var hungriga. Jag var rätt nöjd ändå, för det fanns kakor i kakhållaren på stolen :)


Det var rätt vått i marken så det var bra att det fanns två träpallar att ha stolarna på.


Den jag satt på var dock lite trasig så jag fick praktisera "living on the edge"... Halkade bara ner två gånger, men slapp i alla fall att vurpa ner helt i leran :)


Elis kombinerade fisketuren med att fotografera och tog några snygga bilder på mörtar.


Jag tror faktiskt aldrig att jag har fått en större mört än så här (200 gram).


Så egentligen borde mina tre PB i år vara i hamn nu, men den känns lite för fjantig för att räknas... Så jag vill nog ha ett till lite bättre PB utöver detta för att känna mig helt nöjd!

Inga kommentarer: