söndag 14 september 2014

Huset, so far... Den halva våningen

När man kommer uppför trappen möts man av min favorittavla, Masterpiece, gjord av Lilian Sundevall :)


Ja och där skymtar man även det ofantligt färgglada gästrummet. Med allt som händer på väggarna där så tänkte jag: Det är bara att gå all in och bädda med det mest färgglada jag har :D


Gästrummet är väl det som kommer göras om först. Är dock mycket tveksam till att jag ska kunna ta bort dinosaurietapeterna...


De kvarlämnade hyllorna har fått sig några tavlor, men hyllorna kommer nog också försvinna framöver.


Vårt hus är 1½-plans så det är en del snedtak på ovanvåningen, som här vid Elis datahörna. Är själv inte helt förtjust i vår lösning här, men det känns ändå som den bästa lösningen just nu, även om sladdar och sånt ska försöka döljas framöver.


Ja och så här ser det ut åt andra hållet. Precis som i gästrummet får en rullgardin agera vanlig gardin än så länge... Jag tycker gardiner är så svårvalt och besvärligt att fixa. Kan ingen komma hit och sy gardiner åt mig? :P


Vet att det ser lite märkligt ut att ha en TV så här högt upp, men jag tänker att i sovrummet så fungerar det ändå :)


Bakom skjutdörrarna döljer sig en garderob. Tyvärr har katterna lärt sig att öppna skjutdörrarna, och de ser garderoben som en stor och mjuk säng :S


Skönt att ha gott om plats för kläder, lakan och grejer i alla fall.

Har ju även skaffat en ny säng med lådor under. Det är inte bara smidigt för förvaring utan även för att man slipper städa under den :) Här kan ni förövrigt se att jag faktiskt har fått in lite färg i inredningen!


Det är jäkligt svårt att fota inomhus när det är ljust ute. Många bilder ser ut så här :S


Aja, då vet ni i alla fall hur det ser ut om man kikar ut från vårt sovrum :) Ja och så ser ni i alla fall min lampa i hemsk(?) orange. Jag gillar ju verkligen inte orange... Men den funkade i alla fall på något märkligt sätt :)

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Äntligen! Jag som varit så nyfiken :-)
Sladdarna bakom skrivbordet kunde man kanske bara enkelt dölja genom att sätta fast en skiva på baksidan av skrivbordet? Typ..

Ass sa...

Det är planen :) Eller ett litet draperi så blir det inte så varmt för datorn. Men jag har problem med den där tummen som fastnar hela tiden :P