måndag 29 september 2014

Hjortkvarnshelg

Spenderade helgen i Hjortkvarn hos mor, väldigt skönt och avkopplande. Behövligt också.

Trotsade blåsten och gav mig ut på årets sista tur på två hjul med Rataxes.


Vädret var ju perfekt (bortsett från blåst) så varför inte? Tog mig ända till Östergötland till och med! Lite komiskt att asfalten börjar där... :)

Stötte på några djur längst med vägen. Kossor såklart, men även en tjäder och en snok. Trodde snokarna hade gått och lagt sig redan...


Är i alla fall nöjd över att jag passerade snoken utan att dra upp fötterna! Jag gör framsteg i min ormfobi! Dock kunde jag inte skriva om det nu utan att dra upp fötterna, bara ifall det fanns någon orm under soffan...

Mor hade shoppat loss ordentligt inför helgens 70-årskalas. Tjusig värre och väldans nöjd :)


Hon hade fortsatt att rensat förråd sen sist jag var hemma så det slutade med att hon hittat ännu mer grejer som var mina. Hur är det möjligt?!

Blev dock rätt glad över att se mina gamla favoritleksaker :) Har spenderat många timmar med dessa i både sandlåda och på bilmattor!


Avslutade helgen med ett besök hos syster som bjöd på smörgåstårta.


Skönt med avkoppling och inga måsten under en helg!

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Hälsa din mor att hon var urtjusig! :-)
Jättefint på henne!

Tjoxen sa...

Jag vill minnas att den lilla blå sandlådebilen köptes i ett kit med en liknande röd bil med gula däck! :)