onsdag 21 september 2016

Säsongspremiär

Av flera anledningar (så som höjt pris, sämre villkor och mindre fritid) skippar jag säsongskortet på hockey den här säsongen. Dock kunde jag inte hålla mig borta när det var dags för säsongspremiär mot Örebro. Ville ju bland annat se den nya maffiga kuben!


Den gamla kuben har blivit nedmonterad och används istället på övriga ställen på arenan. Blev riktigt bra tycker jag.


Nya kuben är rundad vilket gör att de kan använda den på ett annat sätt än tidigare. Mycket som "rullar förbi" istället för att vara statiskt. Riktigt snyggt!


Början på introt hade jag tyvärr behövt en skämskudde för. Verkade som det komponerats ytterligare någon ny låt utan fart och vettig refräng... Blev nervös att "På den sköld du klär" blivit struken till förmån för den nya låten, men den sjöngs istället när spelarna var inne på isen - vilket faktiskt blev bättre än tidigare. Hoppas dock de ändrar på början längre fram under säsongen...


En del nytt med andra ord och jag tror fasen också det var något nytt på ståplats. Den såg större ut på något sätt!? Brukade den inte vara mer "rundad" tidigare? Hmm... Något är det som är annorlunda i alla fall...


Eller så är det bara att det var fullsatt och fullt på stå :)

Inga kommentarer: