torsdag 19 maj 2016

Det blommar i min trädgård

I år tror jag att jag ska vara lite lat gällande blomlådor på altanen. Tror det får räcka med det jag planterat i lådorna på väggen vid dörren. Lagom mycket att ha ansvar över/komma ihåg att vattna och dessutom valde jag blommor som inte behöver plockas så ofta :) Bekväm tror jag det heter :P


Annars är det en hel del blommande på g i trädgården. Det finns hopp om äpplen i år!


Rabarberblomma på gång. Om någon vill ha rabarber är det förövrigt bara att komma och hämta ;)


Är det ett maskrosland?! Nej det är bara ett jordgubbsland i stort behov av rensning... Det är prio 1 i trädgården just nu, för vem vill inte ha jordgubbar?!


Odlingen i drivbänken går bra... :P (Nej vi har inte planterat något i år heller.)


Mycket gult i trädgården som synes, men även arter som inte klassas som ogräs, frukt eller bär har nu börjat blomma.


Host host... Jag vet, muren är fortfarande inte fixad... Det kommer! :)

2 kommentarer:

Rogersdottern sa...

Så fint det blommar! Även om det på ställen är gula blommor.. Knipsa av blomman på rabarbern så blir inte skälkarna så träiga, och plocka bort dom grövsta stammarna/bladen så kommer nya fina upp. 😄

Ass sa...

Åh, bra tips :) Tackar!