onsdag 14 mars 2012

På plats i klacken

Då FBK inte visat överdriven form hittills under säsongen så tänkte jag att det är bäst att passa på och gå på livematcher redan nu i kvartsfinalserien mot HV71. Jag vill ju inte riskera att missa hela slutspelet! Så blev det då ett besök i LLA idag och tur var väl det. Annars hade jag inte fått chansen att dansa bugg med en maskot för Harrys... Uha, tänk er! Jag buggade inför folk!! :-O Motvilligt dock... Men vad gör man när han kommer och bjuder upp ;)

Det finns en del udda människor som går på hockeyn alltså... Inte bara den där tomten vi träffade på sist. Denna gången var jag på ståplats istället och där finns nog ännu fler original. Bland annat en som står och bjuder folk på lotion när de kommer. Varför undrar du säkert nu :) Jo för att man inte ska få ont när man klappar en massa :P

Alla på sittplats fick en varsin t-shirt som jag var lite avundsjuk på... Men som tur är så hade jag Hall från innebandylaget som jobbade så jag fick mig också en :) Storlek XL -alldeles lagom, om man vill ha massa lager under ;)


Så lustigt jag står med fingrarna... :S

Det här med att stå i klacken då... Jag vet inte helt om det är min grej...

-Det är ju jobbigt att stå! Man får ont i fötterna och ryggen :(

-Hatramsorna :( Jag står ju och skäms! Varför ska de hålla på så? Kan vi inte bara heja på vårt Färjestad istället? Det verkligen stör mig hur en liten sliskig brat som inte ens är torr bakom öronen står där i sin skjorta och skriker ho-ho-ho-ho-horunge till en i motståndarlaget :S WHY?!?

-Den enormt färgade klacken. De skriker på ALLT! De kan inte se att fbk någonsin gör fel och domaren suger konstant hela matchen oavsett hur han dömer... Lite objektiv kan man väl vara?!

-De andra kan inte klappa i takt... Det stör mig! Hur svårt kan det va?! :-O

-Den usla vinkeln. Man ser ju knappt vad som händer :S

Aja, det viktigaste ikväll var ju att vi vann :) 2-0 i matchserien nu! Solen skiner över Karlstad! HV blå kan inte vinna! :)

2 kommentarer:

Sandra sa...

Nej, bättre du håller på Hv71 så blir de fler matcher :)

Heja Hv71 ikväll :)

Ass sa...

Hehe, så långt kommer det inte gå ;)