lördag 20 mars 2010

Att ha en hungrig katt

Det började redan vid klockan sex. Esse vaknade och magen kurrade. Han gick till matskålarna:
"Va, har jag spillt ut mitt torrfoder när jag sprungit runt och härjat värre än matte på redbulltripp!? Mat på golvet kan jag ju inte äta! Jag väcker hon den där som ger mig mat så jag får ny i skålen."

Traskar in i sovrummet:
"Jag tar tassarna här på persiennen och försöker klättra lite, det borde vara ett tillräckligt störande ljud"

Matgivaren vänder bara på sig:
"Jaha, det räckte inte... Men om jag går fram och nosar henne i ansiktet då? Det kanske kittlar tillräckligt mycket så hon kommer upp..."

Matgivaren gömmer sig under täcket:
"Kanske om jag trampar henne lite på huvudet och försöker lägga mig uppe på huvudet då?!"

Efter en flygtur ner till ändan av sängen:
"Nähä... Funkade inte... Då gör jag allt om och om och om igen tills hon ger upp"

Feeeeeeeed meeeeeee

Visserligen är jag en morgonmänniska, men jag vill vakna av mig själv! Jag är en kvällsmänniska också... Hur nu det går ihop :D Det jag inte är, det är en eftermiddagsmänniska. Det är då jag sover :)

Inga kommentarer: