måndag 2 juni 2008

Den silvriga muggen

Norrmän har en bästa kompis. Det är deras silvriga mugg, en sån muggtermos med lock. De tar med den hemifrån på morgonen så att de kan dricka kaffe i bilen på väg till jobbet. De har den i sin lilla mugghållare i bilen. Sen följer den med dom var de än går på jobbet... Tror egentligen inte att de dricker så där färfärligt mycket kaffe men muggen måste med... Sen ska muggen fyllas innan hemfärd, för tänk om man skulle bli kaffesugen på väg hem... Jag förstår det inte riktigt... Men så är jag ju ingen stor kaffedrickare heller... Undrar om de har den hemma också?!

Har nyss kommit hem efter en liten promenad. Strosade runt i mitt närområde, kollade lite på en fotbollsmatch, var typ flickor 15 eller så. Helt okej kvällsunderhållning. Tog mig en glass i kvällssolen. Jag kunde ha det sämre ;) Ska väl avsluta kvällen med lite sälning i soffan. Skön kväll och vädret är fortfarande riktigt behagligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har inte upåplevt larvik på vintern. Den du!!!! Kallt och mycket snö. Brrrr.

Ass sa...

Jag är väl inte så dum som vissa andra som åker dit ett halvår under vintern!? ;)