onsdag 2 november 2016

Höstfiske

Det har inte blivit så många fisketurer för mig under hösten och numera blir det snarare en dag som passar än att man passar på när det verkar vara bra väder. Det är med andra ord lite av en chansning när man väl ska ut, hur det kommer att vara vädermässigt.

Jag och Hampus hade planerat in fiske i söndags och hade återigen faslig tur med vädret. Efter veckor av mulet och regn kom solen fram och vi såg inte ett moln på hela dagen. Jag lyckades till och med bli solbränd! :-O Det säger kanske mer om min hud...

Inför turen fick jag en tidig födelsedagspresent. En gammal westins jätte i Elis favoritfärg. Uhhh så het!?


Redan när solen gick upp var vi redo och satte ut våra beten. Fasligt gött och inte alltför kallt. Vilket var tur, för någon av katterna hade kräkts ner alla mina underställ :S


Fick en hel del fisk, men nästintill enbart smått. Till och med så smått att vi inte ens märkte att det var fisk på innan jag fick för mig att byta bete. Ojdå, här släpar vi visst med en fisk bakom båten! :-O

Betet jag fått av Elis gav dock dagens största på 92 cm och ca 5 kg. Kul att det gav fisk även om jag såklart hoppats på större!


Nu blir det nog vila från fisket ett tag. Nya tag till våren! Om det inte blir lite pimpling/ismete innan dess vill säga :)

Inga kommentarer: