fredag 23 september 2016

Backe och toasits

Fick för mig att återigen försöka mig på den stora backen på elljusspåret häromdagen. Den kanske inte ser så brant ut på bild men ni kanske kan ana hur brant det är när ni ser början på den. Inte det lättaste att putta upp vagnen i lite löst underlag!


Varför hålla på med sådana dumheter då? Njo, på något sätt ska man ju träna, och jag har även tänkt mig en comeback på innebandyplanen - så då vill jag ju ha testat på flåset lite innan! Det är en lång väg tillbaka kan jag konstatera... :P

Elly gillar mer och mer att åka i vagnen så hon klagar inte när jag vill ut och gå. Skönt det :) Men ska nog överväga ett par bättre skor med mer dämpning om jag ska fortsätta traska så här mycket, och kanske även jogga lite framöver också.


Annars då? Testat ett annat äppelpajrecept, med smuldeg och flingsalt (Världens godaste äppelsmulpaj på ICAs sida) och det smakade faktiskt riktigt bra. Trodde att benämningen var lite väl överdriven, men den var bra god! Självklart ska den ändå dränkas i vaniljsås! Det hör till! :)


Eftersom vi inte haft tillräckligt med besökare den senaste tiden som har ätit plommon har Elis bajsat sönder toalettsitsen :S Okej, det kanske var lite överdrivet... Men bara lite ;)


Den hoppade i alla fall åt sidan fasligt ofta, så det kändes värt att testa med att skaffa en ny, och än så länge verkar den hålla sig på rätt plats.

Inga kommentarer: