söndag 21 februari 2016

Svenssons

Efter stoppet i Göteborg åkte jag till Jönköping och fick äntligen träffa Ellington igen :) Kanske inte helt uppskattade att han väckte mig varje gång han ville gå upp i soffan (för att fråga om lov) men vem kan bli arg på det?!


Jag och Marie tog som sagt en tur till Ullared på riktigt Svenssonmaner och gjorde allt som man ska väl där, ni vet, fota vagnen och sånt! :P


Mötte upp Tobias, som redan varit där några timmar, för att käka och lägga upp en taktik med hjälp av kartan.


Men först en selfie! Okej, det var bara pappfigurer, men vad fasen, är man på Svenssonresa så är man! :)


Det var väl lite folk för att vara Ullared, men mer folk hade jag nog inte klarat av. Jag tyckte det var trångt och lite bökigt att gå med vagnen redan nu faktiskt. Det är nog ekonomiskt att åka om man har relativt nära och är större barnfamilj, men nja, det här är nog inte för mig ändå. Tror att man kan spara lika mycket genom att välja var man köper varorna i sin närhet + att beställa en del online. Då slipper man både resan och folket, ja och så undviker man nog enklare onödiga spontanköp bara för att det är billigt :)

Men men, vi fyllde bagaget i alla fall med diverse varor, och trots att tiden vi spenderade på att gå och faktiskt handla där inne "bara" var ca 3 timmar så var kroppen tämligen mör efteråt.


Då satt det fasligt fint med en donut som avslutning innan vi körde mot Jönköping igen.


På hemvägen blev det som planerat stopp hos Jånas och jag passade även på att stanna en sväng i Skövde hos Jesper och Emmelie. Summa summarum en mycket rolig och givande roadtrip men fasligt skönt att vara hemma nu!

Inga kommentarer: