söndag 14 februari 2016

Maskering och rollande

Nästa steg i mitt gästrumsprojekt var att slipa ner det överflödiga spacklet, kanske det enklaste steget i detta projekt skulle det visa sig.


Maskering var lite klurigt, svårt att få rakt och precis där man ville ha det. Tråkigt var det också... Mitt tips är i alla fall att köpa den lite dyrare tejpen för ömtåliga saker. Enklare både att sätta dit och ta bort.


Jag såg till att skydda allt, även min nya pall, inköpt för att nå överallt. Tjusigt värre! :P


Tillslut fick jag måla! Klurigt att veta hur mycket färg man skulle ta och hur man borde måla för att det skulle bli så bra som möjligt. Har i alla fall lärt mig lite om hur man inte ska göra...


När jag var klar med rollningen ville jag bara grina, det såg bedrövligt ut! Fläckigt och flammigt överallt :S Jag som hade varit så noga... I alla fall i mina mått mätt! :P


Visade sig dock att färgen bara behövde torka för att se bättre ut, så då kunde jag pusta ut lite, även om man kunde se lite småskavanker här och där...

Inga kommentarer: