måndag 20 oktober 2014

Selfies och stenbrott

Efter Linköpingsturen blev det Hjortkvarnshelg. Mamma hade gjort nya raggsockar åt mig med massor av olika färger, precis som jag vill ha dom :) Hon är snäll hon!


Nu kanske ni tänker att jag överdriver, att alla tycker att just deras mamma är snällast. Då vill jag bara berätta ett exempel på hur snäll hon är:

När hon är sugen på polly så köper hon med blandade godisar, både mörka och ljusa. Egentligen gillar hon mest ljusa, men hon köper blandat bara ifall det kommer någon som gillar mörka bättre.

Den här gången visste hon att jag skulle komma till helgen så då åt hon upp de mörka först, de som hon inte riktigt gillar, bara för att det ska finnas ljusa kvar till mig.

Undrar om jag någonsin kommer att bli så snäll... Kanske.. Men kanske inte när det gäller choklad ;)


Det är tur att man inte är t-rex förövrigt när man ska ta selfies :D Helgens roligaste bild :) Ja inte det på mig, mamma och Elis då, utan den nedan.


Gjorde inte mycket i helgen, soffhäng och några promenader. Kände mig sliten, det kröp i kroppen och febern och halsont kröp sig på under söndagskvällen. Orkade inte direkt fota något, men hoppas att jag kan bjuda er på några av Elis bilder längre fram.


Fick låna Wilma för en promenad i söndags och hon visade vägen fram till stenbrottet.


Tråkigt att folk fått för sig att klottra där. Lite extra pinsamt när de inte ens han stava rätt.
"Eddie was her"
Eller kanske det inte skulle stå here. Eddie kanske är transa?
BAUXA förstår jag inte alls...


Fick i alla fall till en fin bild från helgen på Wilma som posar vid stenbrottet.


Nu blir det sängen igen för att kurera mig. Eller får väl se om jag får plats dock, Esse har nämligen ockuperat den för tillfället, men just nu gör det ingenting. Bara kul att ha honom här!

6 kommentarer:

Tjoxen sa...

Din raggsockar är osymetriska. Det sticker i ögonen lite!

Ass sa...

I know! Men garnet är inte symmetriskt, så det blir som det blir :)

Tidningsbudet sa...

Å, lyllos som får mysiga hemstickade sockor...

Dumbledore hade allt rätt där när han menade sig se mysiga sockor i Erised-spegeln...

Ass sa...

Hehe, efter en googling inser jag att du pratar om Harry Potter :) Jag har inte sett de filmerna... Borde man verkligen det?

Tidningsbudet sa...

Jag skulle nog rekommendera att läsa böckerna istället... Filmerna, speciellt de första, får inte med alla trådar.

Ass sa...

Det låter jobbigt! Finns den inte som serie? :P