söndag 26 oktober 2014

Bom

Hanne har inte flyt när hon får för sig att följa med och fiska. Vädret är sällan på hennes sida och fiskarna gömmer sig, så allt var väl som brukligt igår när hon gjorde ett försök att få fisk.

Regn regn regn... Sen lite blåst på det! Skulle tro att både hon och Patrik var blöta igenom ytterkläderna redan innan vi lämnat hamnen :S


Är faktiskt väldigt nöjd att jag köpt mig en flytoverall och lätta, varma stövlar. Visst, det är inte så trevligt att vara ute i regn ändå. Händerna är svåra att skydda eftersom man behöver göra saker utan handskar till och från, men i övrigt så är man faktiskt torr och varm. Men men, humöret var det inget fel på i alla fall, trots blåsten och regnet :)


Jag tror faktiskt inte att jag varit med på ett bompass tidigare. Snark.. Ingenting mer än att en paravan utlöstes i vågorna. Annars kan man ju liksom stå ut, om man i alla fall får fisk. Men att sitta där och bara vänta när det ser ut så här... Nja...


Vi var med andra ord inte ute så fasligt länge, utan styrde snart mot land och mot bastun :) Jag är ingen bastumänniska som sitter i timmar, men jag tycker det är skönt ett litet tag. En cider på det och jag var lagom mör i soffan efteråt.

Där blev det jiggmodellstillverkning. Jag är dock alltför dålig på att få det bra, så jag byggde en skelande katt istället :)


Ja och så gjorde jag en Zlatan också.


Men jag får nog ingen fisk på dom figurerna...

Annars då? Elis tyckte nog att det var en skön dag igår. Jag har nämligen inte så mycket röst kvar :S Men men, snart är den tillbaka så att jag kan tjata på honom igen ;)

Inga kommentarer: