söndag 10 juli 2016

Snipor i finväder

Eftersom jag inte vågar mig ut själv med båten för att trolla gädda hade jag lite gett upp tanken på något trollingpass just nu, så jag blev fasligt glad när Hampus kunde tänka sig sällskap i sin båt :) Esse var också sugen på att hänga med, som vanligt när det kommer fram en väska... Vad är det med katter och väskor?


Fasligt skönt och avkopplande att komma ut, även om jag var brutalt trött när klockan ringde strax efter 4.


En liten regnskur på morgonen men sen strålande sol resten av passet.


Kanske lite för bra väder för gäddfiske, för gäddorna ville inte hugga. Inte de stora i alla fall... Men de som kom upp var glupska!


Fast, med tanke på att Hampus hade sina rullar inställda på udda tal, så är det ju inte så konstigt att det blev dåligt fiske :P Aja, får ta den stora gäddan en annan gång!

Inga kommentarer: