måndag 18 juli 2016

Millencolin på slottet live

I lördags åkte jag först till Pålsboda för att bli gödd av Berra och Karina. Det var dock inte kvällens huvudplan utan vi åkte sedan vidare till Örebro för stadsfestivalen Slottet live. Men innan det hann vi även med uppvärmning på Pitchers!


När man fotar Christian gäller det att ta minst två bilder om man ska ha en bild när han inte blundar, men efter några försök lyckades vi allihop :)


Sen vidare mot slottet och slottsparken! Träffade några "kändisar" men långt ifrån så många som jag trodde jag skulle springa på i Örebro. Många som är iväg på semester kanske... För det kan väl inte vara så att de inte gillar Millencolin?!? :)


Berra blev upprörd över att jag köpte t-shirt innan konsterten. Det fick man visst bara göra om konserten varit bra och varat minst en timme!


Nu var jag dock tämligen säker på att det skulle bli en bra konsert och nog för att deras låtar är korta, men en timme skulle de väl få ihop!


Setlisten kunde man inte klaga på! Så gott som alla som jag ville höra spelades, men ljudet var lite sådär tyvärr. Men men det matchade väl min sångröst under låtarna ;) Lite synd att inte Nikola sjunger mer själv i The Ballad. Såklart vill man ju också vara med och sjunga, men man vill ju höra honom också!


Konserten varade längre än en timme så jag fick behålla tröjan jag köpt till Elis också utan att Berra snodde den :)


På väg tillbaka till Pitchers pausade jag och Karina på den stora bänken vid slottet och efter några försök blev det i alla fall en lite mindre suddig bild :) Fotograferna var lite ostabila...


Trevlig kväll! Behöver boka in några fler konserter framöver tror jag... Powerwolf i höst är planen, men vad mer får jag inte missa?

Inga kommentarer: