söndag 3 april 2016

Hostningar och gubbmagar

Det är en ordentligt dryg hosta jag har åkt på och jag fortsätter hosta, speciellt om nätterna. Då har jag bitvis riktigt svårt att få luft, rätt otäckt. Men samtidigt går det sen timmar utan att jag märker/känner någonting av rethostan/torrhostan.

Fasligt uttråkad över att bara gå hemma, och även i tron om att jag var i slutkampen av hostandet, begav jag mig igår ut för första gången på över en vecka för att kolla lite innebandy. Mitt gamla korpgäng spelade cup här i Forshaga och det var trevligt att träffa folk och få prata av sig lite samtidigt som man fick se innebandy. Många gubbmagar samlade på en och samma gång :) Det märks att man blir äldre :P


Tyvärr tyckte inte halsen det var alls smart att gå ut och prata en massa så det blev bakslag på natten. Extra jobbigt med hostningarna är att det trycker ner hela magen på urinblåsan så det blir ett fasligt springande på toaletten för att inte kissa ner sig.

Nu har jag gnällt tillräckligt :P Annars då?

Mja, det har inte hänt så mycket... Men hockeyn går ju vidare. Tyvärr är det tämligen ointressanta lag kvar i slutspelet, men Modo & Leksand bjöd ju i alla fall på drama i kvalet till SHL. Sjukt orättvist om man ser till matcherna, men men, kul att Leksand är tillbaka ändå :) Fler släktfejder och extra kul för Perra och Frögren som ju ligger lite extra varmt om hjärtat med sin fbk-bakgrund.

Inga kommentarer: