fredag 16 oktober 2015

Ännu en metergädda

Blev en tur på sjön för att trolla gädda i tisdags när Elis tagit semester från jobbet. Han startade dock mycket tidigare än vad jag orkade upp, så jag anslöt senare, efter att solen gått upp :)


Han hävdade att han fått fyra fiskar innan jag kom ut och tävlingen började på riktigt, men jag vet inte... Ganska snart stod det nämligen 5-0 till mig... Ja och jag hade även knipit större fisk än vad han hade. Frustrationen var enorm och beten byttes hejvilt :)
Färgglatt och rassel var det som verkade poppis denna dag och vi fick varsin metergädda.


Min största (104 cm) högg på mitt nya bete från Storm. Kul när de nya levererar :)


Siffrorna snyggades till lite på slutet och det blev tillslut 6-2. Nästa gång får jag ge honom några fler timmars försprång ;)

Inga kommentarer: