lördag 13 december 2014

Pynt och Vengaboys

Nu har jag pyntat här hemma inför julen. Jag fick fria händer och fick lov att ha hur många tomtar jag ville. Nöjd! :) Dock måste jag gå med på att ha julgran... Som att jag skulle säga emot?! :)

Blev ett gäng med tomtar, men det är ingen tomte som är så viktig som denna! Burktomten! :) Hur snygg är den inte?! Vad jag kan! :) Ja för jag har gjort den själv :P


Annars då? Spotify har nu så att man kan se statistik på sitt användande under 2014. https://www.spotify-yearinmusic.com/se/

Jag som älskar siffror, statistik och annat nördigt var självklart tvungen att gå in och kika på mitt lyssnande, även om jag använder spotify ganska sällan. Jag lyssnar faktiskt väldigt lite på musik, förutom i bilen och då kör jag oftast CD.

Det var väl inga skrällar som visade sig i statistken, men det var ändå skoj att kika på resultatet.

Att Bonnie Tyler och In Flames är där uppe är ju ingen skräll alls, men jag trodde faktiskt inte att jag lyssnade så ofta på Vengaboys :P


På vintern gillar jag att lyssna på Dr Alban men på våren byter jag till Millencolin. Tydligen :)

Gå in och kika på er statistik och kom sen inte och säg att statistik är tråkigt ;)

P.S. Ni glömmer väl inte gå in på julkulskalendern förövrigt? Alla måste gissa, eller i alla fall skratta åt oss! :)

3 kommentarer:

Tidningsbudet sa...

Då ska jag be om ett musiktips till mitt projekt "månadens skiva" - snart är det ju januari. (Varje månad köper jag en skiva med en artist/grupp som inte alltid tillhör det jag "brukar" lyssna på, för att få in lite ny musik i lurarna. November, t ex, bjöd på Bauhaus och Gary Numan (OK, ibland blir det två skivor. Eller tre.), nu i december ska Joanna Connor och Beach House få snurra i min CD-spelare.)

Ass sa...

Då säger jag Biffy Clyro! Jag har dålig koll på dom, men det lilla jag har hunnit höra verkar det vara skön musik :)

Tidningsbudet sa...

Tackar! :)