måndag 9 januari 2012

Låst var det här!

Hade lite otur igår...

Det var dags för ett toalettbesök inför matchen. I vanliga fall när jag är ensam hemma så brukar jag inte stänga eller låsa dörren men nu hade jag nyss haft besök och fick väl därför för mig att jag behövde stänga dörren, men inte låsa av någon anledning.

Jag gjorde det jag var där för och skulle sen öppna den i mitt huvud låsta dörren. Jag "låste upp" (alltså låste) och öppnade i stort sett samtidigt. Det gjorde att låset gick ett hack för långt och fastnade i låst läge.

Typiskt...

Först fick jag lite smått panik! Vad ska jag göra? Jag är fast! Jag kommer missa matchen!

Sen börjar jag skratta: Jag kommer missa matchen för att jag sitter inlåst på min egna toalett! :D Vilken fin story :D

Kom sen på att jag hade mobilen i fickan och kan ringa till Tobbe som har min hemnyckel så kan han öppna dörren utifrån. Det vore dock ett oerhört pinsamt samtal att ringa så jag testade på lite milt våld först :)

Rycka, slita, jucka och riva... Tillslut kom jag ut av mig själv :) Kom i tid till matchen också. Tur, för man ska ju vara i tid... Visst gott folk!?! ;)

Inga kommentarer: