lördag 21 december 2013

Hjortkvarnsbesöket

Söndagen spenderades i lugnare tempo, främst hemma hos mor. Skrattade gott åt hennes placering av tomten: Inne i duschen!
Ja men det är ju så kallt ute!
Ja fast det är ju en trädgårdstomte...
Ja men han ska väl inte behöva stå ute och frysa redan innan lucia!?
Hon har idéer....


Nu hade ju faktiskt lucia passerat så tomten fick tillslut flytta ut, men det skulle inte förvåna mig om han har fått komma in igen... I alla fall om nätterna... I alla fall de nätter med minus...


Glömde ju visa de snygga bockarna hos Michelle! :D Blev riktigt avundsjuk! Jag behöver bli jägare så att jag också kan ha sådana här :)


En annan snygging hittade jag hos Kim :) Den var det Jenny som hade skapat. Kul med snoken som sticker fram :D


På söndagskvällen följde jag med till andra sidan gatan för att sjunga in julen. Eller kanske främst för att höra andra sjunga in julen... Önskar att jag vore tondöv så att jag inte hörde hur dåligt jag sjöng... Tur att de andra sjöng bättre :)


Rolig detalj: Mor ville att vi skulle gå tidigt så vi fick bra platser. Långt fram kan man tro? Nej då, i Hjortkvarn vill man sitta långt bak för att inte synas för mycket och vara till besvär (typ)... Det verkade dock som att alla hade samma tanke för mycket riktigt så fylldes lokalen på bakifrån... Märkligt, man vill väl se bra? Aja :)

Efter sången bjöds det på fika. Som synes på bilden så sänkte jag och Kim (Kim framför allt) snittåldern ordentligt ;)


Fick med mig ett gäng nya saker hem också. Gransirap från snöbäcken! Ingen aning om hur det smakar än dock, har inte hunnit prova trots att jag haft pannkakor hemma...


Sen hade jag fått mina jultidningsgrejer också. Min mobil får nu ett nytt fodral som den förhoppningsvis inte kommer glida ur hur lätt som helst :)


Senaste Pettson & Findus-boken! Trodde jag hade alla nu, men när jag väl såg en översikt över alla blev jag osäker... Får kolla upp det! Ja för alla måste man väl ha? :)


Aldrig mer vilse! Inte ens när gps:en vill lura mig...


En ny nissepär! En utan tandkrämsrester och parfymstank...


Vilken grej ;)

Inga kommentarer: