onsdag 24 augusti 2016

Den sista glassen

Det var ingen direkt rolig tur till Hjortkvarn häromdagen. Elly var inte alls nöjd med att åka bil trots att hon var både nybytt, nymatad och trött. Inte det lättaste/roligaste att åka bil själv med en arg/ledsen bäbis :( Men men, fram kom vi och när hon väl fick träffa mormor blev hon så här glad! :) Då glömde jag nästan bort hur jobbig resan varit :P


Mängder med getingar ute nu, men skönt att vara utomhus nu när det ändå är skönt väder, så babysitterns leksak fick agera insektsnätsupphållare. Slugt om jag får säga det själv! :)


Kjell hade fyllt år så jag var där en sväng och moffade i mig tårtrester. Nomnomnom!


Kim introducerade Elly för Babblarna och jag har en svag aning om att jag kommer tröttna på de låtarna framöver... :P


Mamma har gjort illa knät, men ändå ska hon prompt ner och sitta på golvet och hålla på med Elly hela tiden :) Blir bra för henne när Elly är såpass stor att hon kan sitta i barnstol vid köksbordet istället.


Tog en promenad igår och blev inlockad till förskolan där barnen på både vanliga och öppna förskolan var ute och lekte, så nu är första besöket på sånt avklarat. Visserligen på "fel ställe", men ändå :)


Från första till sista, och anledningen att det blev ett besök till Hjortkvarn istället för att lura upp mamma till Forshaga: Glassen! Go glass stänger nämligen för säsongen den här veckan, så jag behövde dit för en sista glass, eller det råkade kanske bli två glassar... :P


Säsongen tar slut alltför tidigt om ni frågar mig! Men jag förstår såklart att det inte är helt lönsamt att ha öppet året runt. Dock kunde de väl ha öppet när jag är på besök?! Det är väl inte för mycket begärt... :)

Inga kommentarer: