måndag 15 februari 2016

Sista målningen

Dagen efter var det dags att måla sista väggen och den mörkare färgburken fick komma fram.


Återigen tyckte jag det såg ut som skit när jag målat klart, och jobbigt var det med alla delar, vinklar och pill. Några småmissar gjorde jag också som stör mig ordentligt men som är mer eller mindre svåra att fixa till. Kommer troligen bara göra det hela värre genom att försöka rätta till det.

Mest störande är att färgen inte blev helt som tänkt (samma som i tapeten) :S Den ljusblå är inte heller riktigt samma nyans som den tidigare. Men men, det är i alla fall fasligt mycket bättre än den färg som var.


Färg hade jag lyckats få lite här och var. Inte bara spill på golv utan även på kläder, händer, armar, ansikte, armbågar och på tapet (som jag lyckligtvis hann få bort).


Jag hade till och med lyckats få färg bakom örat :S


Hårband hade nog varit slugt så här i efterhand...

Inga kommentarer: