måndag 20 augusti 2012

Ninjas hjältar strikes again!

Jag tror att den första kubbturneringen i Hjortkvarn gick av stapeln 2001. Någon som har koll får gärna rätta mig! Oavsett om det stämmer eller ej så har vi sen starten ställt upp med Ninjas hjältar. Ett lag som alltid tror på seger trots att vi inte kan kasta kubb och inte har presterat bra sen det där första året då vi hamnade på andra plats. Det året nämner vi dock gärna... Om och om och om igen ;)

Ninja (ja det är alltså ett gammalt smeknamn på Crom/Christian) har alltid varit vår lagkapten men i år skulle han inte kunna vara med pga en festival. Det gjorde oss kvarvarande fasligt nervösa! Nu måste någon annan kliva fram och träffa kubbarna! Vem ska leda laget? Det sistnämnda var det ingen som ville ta på sig så vi såg ingen annan utväg än att se till att han kunde vara med!

Att bombhota festivalen kändes inte aktuellt utan jag rotade istället i mors förråd efter rekvisita att bygga vår egna kopia.


Tycker faktiskt att det blev oväntat likt! I alla fall håret...


Med honom som kapten kändes det genast bättre och här har ni hela laget.


En komisk detalj jag märkte när jag studerade den här bilden i efterhand är att vår klädsel/hur vi ser ut matchar det vi dricker:
Jocke: Randigt i rött och vitt och så dessutom blått passar ölen som är helt röd och vitrandig med blå logga.
Jesper: Svart och rött som gäller och ja, nu är väl visserligen flaskan mörkbrun... Men ändå :)
Crom: Svart hår, svart ölburk
Astrid: Silvrig och grön burk med en smilgubbe med olika ögon -ja det passade fint till mina skor med silverränder och mina olika stora ögon :P

Robin blev nog lite nervös inför vårt möte nu när vi hade Ninja med i laget igen. Det var flera som kom fram och kommenterade att Crom aldrig hade varit så fin i håret och stått så rakt förr. Ja och så luktade han ju gott också (kvasthuvudet luktade såpa). Fast några tyckte att vi hade gett honom lite väl kraftig kroppsbyggnad ;)


Här har vi gruppkramarlaget. Ja eller vad de nu hette egentligen... Men Robin införde i alla fall gruppkramande efter varje träff -undrar varför?! :P


Team Snöbäcken gjorde debut i Hjortkvarnsevenemang :)


Det här gänget var visst från The Happy Hippo Family. De var faktiskt det enda laget som slog oss i gruppspelet! Men inte fick jag någon tröja för det :( Jag vill ha en thhf-tshirt!!!


På tal om tshirts :) Michelle kan man lita på! Vår mest trogna supporter var på plats i ännu en ny supportertröja :)


Hon hade till och med fått med namnen på oss. Tjusigt!


Var faktiskt många från släkten ner och hejade på oss! Kul :) Fast jag blev mest nervös av det är klart...

Ninja var fantastiskt bra (trots alla öl han fick i sig) -inte en missad kubb på hela turneringen!


Efter en mirakulös vändning i kvartsfinalen tog vi oss till semi! :-O Galet! Det gjorde även de mer semifinalsmeriterade i Liverpool som fick möta Piraterna som vunnit två år i rad. Trots enorm fördel så lyckades de inte slå ut de regerande mästarna :( Det är fasligt sällan jag håller på Liverpool annars...


Vi åkte ut mot det här gänget :S Inte så konstigt... Vi kan inte spela mot vänsterhänta :( Aja en tredjeplats är ju inte så illa?! Jag var tyvärr den svagaste länken så det blir att öva hela året nu -då tar vi hem det nästa år! :)


Crom tog förlusten hårt och det slutade med att han däckade på läktaren under finalen spelades. Förstår lite varför, för vem ville se Piraterna vinna igen :S


Här firar de segern med ett poolbad.


Då fick vi nog av deras självgodhet och begav oss mot andra äventyr...

Inga kommentarer: