tisdag 30 augusti 2016

Stöga

I helgen var vi iväg till Fredriks morföräldrars stuga utanför Bengtsfors ihop med just Fredrik, Linda och Arvid. Ja eller vi var till stöga som de säger! Elis tyckte det var måttligt kul att sitta bak på vägen dit och jag kan bara hålla med honom. Så kul är det inte att sitta där bak och se och höra dåligt och åksjuk blir man...


Fram kom vi i alla fall :) På kvällen hann vi inte med så fasligt mycket mer än att grilla korv och att tvätta barn efter en liten bensindunksincident :P

Vaknade upp till den här utsikten. Idylliskt värre! :)


Finväder hela lördagen så det blev en stund på bryggan för att försöka lura upp några fiskar.


De var dock inte det minsta lättlurade :(


Kan inte helt se mig mätt på den här utsikten och jag kan erkänna att jag hängt på hemnet för att kolla stugor nu efter helgen, även fast det inte alls är läge för att köpa någon just nu.


Fiskarna ville som sagt inte var med så jag tog en liten paus och la mig på bryggan en sväng.


Slumrade till och det kändes fasligt somrigt att ligga där och bli lite stekt.


Insåg att vi inte kommer bli dartproffs innan vi avslutade kvällen med en betydligt lugnare kräftskiva än sist vi var i stugan.


Söndagen bjöd inte alls på samma väder, men det var ändå vackert.


Tog en promenad för att söva barn och konstaterade att spindlarna hade varit uppe hela natten och jobbat på sina nät, eller i alla fall verkade det som det.


Nämnde jag att det var vackert och idylliskt?


Fasligt skön helg! Gjorde egentligen ingenting, men ändå så trevligt och avkopplande.

Ska kolla hemnet lite till nu...

Inga kommentarer: