fredag 5 augusti 2016

Rottneros park

Elis mamma "lurade" med mig och Elly till Sunne häromdagen för att knata runt i Rottneros park och kolla på några av hennes bekantas konstverk som var utställda där nu under sommaren.


Jag har aldrig varit där innan men tyckte att det var riktigt fint. Jag är ju inte så intresserad av konst, men vackra omgivningar gillar jag :)

Framtiden har kommit till parken och självgående gräsklippare åkte runt och klippte.


Var lite förvånad över att det var så många barnfamiljer i parken, jag menar, hur många barn gillar att gå och kolla på blommor och statyer? Det visade sig dock att det fanns en stor lekpark inne i parken som lockade :)


Vackert var det i alla fall som sagt.


För den som känner till Selma Lagerlöfs historier är Rottneros det som hon kallar Ekeby i sina böcker.


I ett parti av parken hade kändisar fått designa sin egen lilla "blomsterinstallation" vilket var lite kul och annorlunda. Här har, inte så otippat, grundaren till packmopedsturnén pyntat :)

Inga kommentarer: