söndag 15 november 2015

Spelhelg i Skövde

Morran gjorde sitt bästa för att få följa med på spelhelg hemma hos Jesper och Emmelie i deras nya lägenhet. Vad är det med katter och sova på/i väskor förövrigt?! :)


Jag var jäkligt taggad i min nintendomössa och tyckte tiden gick sååååååååå långsamt under fredagen tills jag skulle få åka iväg.


Emmelie hade fixat assnygga glasunderlägg helgen till ära! Blev skapligt avundsjuk! Måste nog skaffa mig några pärlor framöver...


Jesper hade snickrat ihop en hållare åt dom som också var passande för helgens tema :)


Så var det igång! Hurra! :)


Vi var dock fasligt ringrostiga. Har nog aldrig sett oss spela så dåligt som i helgen :S Ändå lyckades vi varva en hel del spel. Otroligt!

Tog även en tur ute för att få lite luft och så måste det ju kastas lite disc hävdar dom :P


Boris var nöjd att han fick springa av sig också. Han är inte riktigt lika förtjust i spelhelger som vi andra...


Själv skojade jag till det lite och sa att jag skulle gå till macken och beställa korv med moose ;)


Det blev faktiskt en del andra spel också, inte bara 8-bitars. Hockeyspelet åkte fram och jag var lika usel som vanligt :S Behöver skaffa mig ett och öva!


Under tiden vi pausade för att kolla på fotboll passade vi även på att bygga lego. Ja - förstå vilken kanonhelg! TV-spel, sport och lego! Vad mer kan man begära?


Jag och Jesper byggde varsin borg. Jag behöver förövrigt skaffa mig mer lego också!


Gav plusplus i inflyttningspresent så det blev faktiskt en borg även i det.


Ja och av resterna blev det en Krusty the Clown-gubbe som flyttade in i borgen.


Det är förövrigt dumt att ge sånt i present som man själv vill ha :S Avundsjuk igen!

I morse vaknade jag av att fötterna domnat bort. Boris hade smugit upp under natten (trots att han har sofförbud) för att ligga nära. Mysigt, så det gjorde inget, och han låg ju ändå på täcket... :)


Det jag är mest nöjd över i helgen är att jag och Jocke spelade igenom hela Bubble Bobble, alla banor, då inklusive Super Bubble Bobble! 226 banor + några bossar - lagom :)

Nu ska jag fila på min inköpslista:
Pärlor
Lego
Plusplus
Hockeyspel
Hund

:)

Inga kommentarer: