tisdag 8 september 2015

Sun City Predator Show

En hel helg ihop med fiskenördar - kan det verkligen vara något?!

Ska jag vara helt ärlig så trodde jag att jag skulle bli lite uttråkad av att bland annat inte helt kunna vara med i alla samtal (eftersom jag inte kan så där himla mycket om fiske och betesbyggande (än)). Fel hade jag! Klart att man blev lite seg och mör att sitta i mässhallen så länge, men fasligt trevligt folk, förträffligt fina beten och diverse underhållning gjorde det till en mycket lyckad helg :) Ja och jag hängde faktiskt med i de flesta samtalen.


Elis hade fått hjälp av Klibban och Stånken med en logga helgen till ära.


Försäljningen gick över förväntan och varianterna med lego och jiggar inuti drog många blickar och skratt! :)


Fräsig namnbricka! Näsa gång kanske jag har mina egna beten med... Det finns i alla fall skisser här hemma...


Genomgång för betesbyggarna och information angående betesfighten/bait bashen. Alla byggarna fick bedöma varandras beten plus att det fanns en "expertjury" på plats fylld av respekterade fiskeherrar.


Jonatan, som i dagarna blivit lokaltvkändis med sitt betesbyggande, hamnade även i lokaltidningen och jag och Elis syns där i bakgrunden.


Snyggaste fiskeväskan har i alla fall Johan till sina tatueringsgrejer :D


Det var ett gäng som passade på att skaffa sig en fiskerelaterad tatuering av honom under helgen.


Nedan några förslag som man kunde välja mellan, ja och alla pengarna gick till Sportfiskarna och Ge fan i våra vatten. Det var flera som skänkte sina intäkter till välgörenhet. Bland annat Jonatan som lät hela vinsten av betesförsäljning gå till bättre behövande och Bladh med sin utlottning av en trollingtur som också skänkte alla lottslantarna vidare.


Lyssnade på några föredrag, bland annat Christer som berättade om resan till Röst som Elis & co var iväg på för några veckor sedan. Har insett att ska jag åka på en sån tur måste jag både träna innan och få kontroll på sjösjukan!


Hem en sväng för att ta hand om katterna innan bussen tog mig in till Karlstad för mässmiddag och utgång. Vissa blev stökigare än andra och någon i hushållet hade inte helt koll på var han bodde eller var häcken stod sent på natten... :P


Dagen efter skulle tävlingsbidragen betygsättas och Elis ångrade sig och kastade i sista stund med sin nya Megashark i tävlingen även om han inte var helt nöjd med den.


Betena testades i bassängen så att inte bara färg och form kunde bedömas utan även funktionalitet.


Regnet ställde till det på lördagen och blåsten var inte nådig på söndagen, men det var några tappra som tog sig ut på en åktur med de fräsiga båtarna som låg vid den tillfälliga bryggan.


Värmlands läns kalkningsförbund var och visade hur kalkning går till och man kunde inte låta bli att imponeras av piloten flygskicklighet och precision när han svängde runt över älven.


Summa summarum: En drös med nya trevliga bekantskaper och ett enormt fiskesug! Nästa helg blir det inte att vara inne hela helgen!

Inga kommentarer: