söndag 30 mars 2014

Abborrtjärn

Igår när jag kände att jag fått nog av innebandy för dagen tog jag vägen över Forshaga hem. Ville knata runt lite i närheten av huset och kolla hur det kändes. Man kan ju inte se allt på google maps :P

Huset ligger visserligen ganska centralt, men jag tror ändå det blir väldigt bra :) Vägen det ligger på är enkelriktad och vårt hus ligger "sist", så förhoppningsvis blir det inte så mycket trafik. Grönområde och skog nära, även nära till affärer, idrottshallar och även skolor om man får ungar. Trädgården är ändå ganska avskild och man kommer inte ha att alla som passerar på vägen utanför kan se in hur som helst. Detta var dock frustrerande idag när jag ville kunna se in :P

Tog även en tur till vad jag tror är den närmaste badplatsen (ca 5 km bort): Abborrtjärn.


Jag hade ingen aning om att det även fanns motionsspår och fågeltorn där. Kanske det är där i motionsspåren jag kommer att återfå den där formen som är borta just nu...


Stranden såg inbjudande ut, men jag testade vattentemperaturen och ett dopp var inte aktuellt :S


Jaha, hur får man nu tiden att gå snabbare fram till flytten? Det är ju evigheters evigheter kvar!!! :(

Inga kommentarer: